5 redenen waarom jij met een business coach zou moeten werken

Door Danny Bijl van DB Online Marketing - 20 juli 2020
Reacties gesloten

De wereld om ons heen verandert steeds sneller. En ook in het bedrijfsleven geldt het principe van ‘survival of the fittest’. Degene die zich het snelst kan aanpassen, wint. Maar een nieuwe manier van werken en organiseren is niet zomaar gemakkelijk zelf te bedenken en te implementeren. Wil je als ondernemer of leidinggevende zakelijke groei realiseren, dan is het aan te raden daar professionele hulp voor in te schakelen. Hieronder geven we vijf redenen waarom je met een business coach zou moeten werken.

1. Duidelijkheid voor jezelf creëren

Van een afstandje is alles altijd gemakkelijker te zien. Het is heel menselijk om bij andere personen of ondernemingen te kunnen zien wat er niet goed gaat en anders zou moeten. Terwijl we voor wat betreft onze eigen persoonlijke situatie en onderneming of afdeling een behoorlijk dikke plaat voor onze kop kunnen hebben. Een businesscoach richt zich juist hierop, zodat je er niet langer omheen kunt draaien. Zo ontdek je als snel wat je nu eigenlijk echt wil doen, en wie je wil zijn. Het geeft je inzicht in je eigen aannames en (voor)oordelen. Hierdoor kom je te weten wat je tegenhoudt om in de door jou gewenste richting verder te gaan. En hoe je een plezierig leven met balans en voldoening bereikt, en zakelijke succes.

Tip: Op zoek naar een business coach in Amsterdam? Deze stad staat bekend als zeer ondernemend, en telt dan ook niet voor niets de meeste ZZP’ers en de grootste groei aan nieuwe bedrijven. Tibor biedt als businesscoach in Amsterdam diverse trajecten aan. Online kun je zelfs op termijn een afspraak inplannen voor advies en hulp bij een strategie met een van de business coaches.

2. Je doet het niet alleen

Wij mensen zijn sociale wezens. Hoe graag we ook leunen op onze zelfstandigheid, het is af en toe ook maar al te fijn om wat hulp te krijgen van anderen. Een businesscoach geeft je deze hulp en steun. Verandering vinden we van nature spannend. Daarom is het goed om je te beseffen dat je met een businesscoach een traject niet alleen ingaat. Deze persoon is volledig op de hoogte van jouw specifieke situatie, en helpt jou bij het focussen op je doel.

3. Problemen oplossen

Zoals gezegd zijn mensen huiverig voor verandering, en hebben de meesten moeite om objectief naar hun eigen situatie te kijken. Door een businesscoach in te schakelen kun je eindelijk ophouden met maar door te ploeteren. Met je besluit om nu meteen op dit moment bepaalde problemen aan te pakken, ga je een verbintenis met jezelf aan. Zijn er situaties waar je keer op keer tegen aanloopt? Coaching geeft meer inzicht hierin, en reikt handvatten aan om de volgende keer tot actie over te gaan.

4. Motiveren

Motiveren

Soms zijn we echt weer even die tiener die geen zin heeft om zijn huiswerk te maken. Veel mensen zullen wel herkennen dat ze weten dat ze eigenlijk iets moeten doen, maar het toch nalaten. Een businesscoach vormt op dat moment een belangrijke motivatiebron. Niet als strenge schooljuf of -meester die je gewoon vertelt wat je moet doen, maar meer als hulp die jou eraan herinnert je in te zetten om een bepaald doel te bereiken.

5. Vrij sparren

Sparren kan je veel opleveren. De kennis en ervaring van iemand anders kunnen je immers goed van pas komen. Hoewel veel ondernemers en leidinggevenden wel eens dergelijke gesprekken met anderen over problemen voeren, is het altijd goed om in gedachten te houden dat deze gesprekken niet vertrouwelijk zijn. Een gesprek met een business coach is dat wel. Hiermee kun je vrij praten, zonder oordelen. Je krijgt de rust en ruimte om jezelf in een veilige omgeving te laten zien.

Heb jij ook het gevoel vast te zitten en hulp nodig te hebben? Schakel dan ook een businesscoach in. Je ziet dat je dit op diverse manieren goed kan helpen.

Deel dit artikel met anderen
Danny Bijl - Online Marketeer
Danny Bijl is werkzaam als freelance online marketeer waarbij de focus ligt op SEO en content trajecten. Hij is er heilig van overtuigd dat het creëren van goede content een must is voor ieder bedrijf die iets met online wil doen. Naast de online marketing werkzaamheden voor zijn klanten is Danny ook een enthousiaste blogger.
Wat zijn uw gedachten over dit onderwerp? Deel ze hieronder met andere lezers!
De reacties zijn gesloten