5 thuiswerktips voor HR- en salarisprofessionals
Kleed jezelf netjes aan, sla je ontbijt niet over, neem voldoende pauze; we kennen de belangrijkste tips om productief thuis te werken ondertussen al te goed. Maar waar loop je als HR- en salarisprofessional nog meer tegenaan nu je minder of helemaal niet meer op kantoor werkt? Vandaag duiken we in die specifieke problemen en behandelen we vijf manieren waarop Nmbrs® HR- en salarisprofessionals helpt bij het thuiswerken.
1. Ondertekenen doe je digitaal
Laten we eerlijk zijn; ook op kantoor was het laten ondertekenen van contracten, werkgeversverklaringen en andere documenten al omslachtig. Maar zeker op dit moment is het noodzakelijk om documenten via een werkbare en bovendien veilige oplossing te laten ondertekenen.
Daarom onderteken je in Nmbrs® (accountancy software) geheel digitaal – en geheel gratis – al je documenten zonder te printen, te scannen, te mailen, of achter iemands kont aan te zitten. Betrokkenen ontvangen een melding om via onze tool digitaal hun handtekening te zetten et voilà: het document staat direct veilig en ondertekend in het digitale dossier van de medewerker.
2. Manage je taken
Thuis heeft iedereen met afleiding te maken. Terwijl je structuur en discipline probeert te bewaren, komen ongevraagd toch wasjes, kinderen, klussende buren en boodschappen tussendoor. Dan is het fijn als iemand het overzicht voor je bewaart.
Daarom is het mooi dat Nmbrs speciaal voor jou de zogenoemde co-pilot heeft ontwikkeld. De co-pilot is jouw partner in crime om foutloos in Nmbrs® te werken. Deze helpt je eenvoudig door de loonadministratie software te navigeren en houdt je op de hoogte van openstaande taken.
3. Gebruik rapportages in je voordeel
Als HR- en salarisprofessional wil je in kaart kunnen brengen hoe jouw medewerkers in hun vel zitten, vooral nu. Het ziekteverzuim is in 17 jaar niet zo hoog geweest als in 2020. Maar nu je elkaar niet fysiek op kantoor ziet, is het belangrijk om zulke zaken voor jezelf en leidinggevenden inzichtelijk te houden.
Gebruik daarom de dashboards betreffende ziekteverzuim, werkgeverskosten en personeelsbezetting. Nmbrs® biedt inzichtelijke rapporten en overzichten. Doe er je eigen voordeel mee en gebruik ze bovendien om leidinggevenden te informeren over de trends.
4. Veiligheid staat voorop
Contracten, loonaangiftes en andere gevoelige documenten download je liever niet op je thuisnetwerk. Daarom staan deze in Nmbrs® allemaal al veilig in de cloud, waar je collega’s er gemakkelijk bij kunnen. Er is dus geen enkele noodzaak om ook maar iets te downloaden, te mailen, of te printen.
Met een druk op de knop geef jij collega’s toegang tot hun eigen veilige Nmbrs® omgeving. Via de Nmbrs® app kunnen jouw collega’s al hun gegevens en documenten inzien en regelen zij bovendien zelf terugkerende zaken zoals declaraties, adreswijzigingen en verlofaanvragen.
5. Werk samen
HR en salaris is een vak waar je bij uitstek samenwerkt met veel verschillende collega’s. En zeker vanuit huis is het lastig om deze samenwerking goed te behouden. Maar nóg meer meetings in jouw kalender? Nee dankjewel, daar zit niemand op te wachten. Geef je collega’s in plaats daarvan een eigen Nmbrs® account.
In Nmbrs® voeren namelijk ook jouw collega’s gemakkelijk hun taken veilig en zelfstandig uit vanuit huis. Zo keurt de afdelingsmanager mutaties en overuren goed in zijn of haar omgeving, de financieel directeur controleert de loonaangifte, en de algemeen directeur bekijkt het overzicht werkgeverskosten. Makkelijk toch?