Biedt meerwaarde met No hands Accountancy – juist nu

Door Danny Bijl van DB Online Marketing - 2 maart 2021
Reacties gesloten

Als gevolg van de coronacrisis is de toekomst van veel accountants- en administratiekantoren op dit moment onzeker. 35% van de kantoren in Nederland geeft aan dat zij verwachten dat een deel van hun klanten dusdanige financiële problemen verwachten, dat zij in 2021 zullen moeten stoppen met hun onderneming. Als accountants- of administratiekantoor is het daarom enorm belangrijk om dit moment aan te grijpen en je meerwaarde als accountant te bewijzen. Hoe je dat doet? Door je klanten te laten zien dat je meer kunt bieden dan een goede boekhouding, een btw-aangifte die klopt en een maandelijkse rapportage. Slimme accountancy software helpt je hierbij. 

Van boekhouder naar business partner

Steeds meer accountants hebben de afgelopen jaren een digitaliseringsslag gemaakt en gekozen om te starten met No hands Accounting. Hierbij neemt de robot het administratieve werk uit handen van de accountant. Klanten leveren digitaal hun administratie in en dit wordt automatisch verwerkt door de robot. Dat biedt niet alleen het voordeel dat de administratie altijd up-to-date en foutloos is, maar het geeft accountants ook de ruimte om méér te doen dan boekhouden. Op die manier helpt No hands Accounting de accountant om een andere rol aan te nemen, namelijk die van adviseur of business partner. En dat is precies waar ondernemers op dit moment behoefte aan hebben. 

Beter inspelen op de klantbehoefte

Beter inspelen op de klantbehoefte

Het lijkt misschien niet het meest logische moment om te investeren, maar juist in deze tijd is het nodig om als accountants- of administratiekantoor veranderingen door te voeren. No hands Accounting en digitaal samenwerken met behulp van een mobiele app als Mijn[Kantoor] zorgen er namelijk voor dat je als accountant beter kunt inspelen op de behoefte van jouw klanten. Zo zorgt deze werkwijze ervoor dat zowel jij als je klant minder tijd kwijt is aan de administratie. Ook hebben jullie beide een beter beeld van hoe je klant er financieel voor staat, zodat je beter kunt adviseren. Zo bied je je klant meerwaarde en bouw je aan een toekomstbestendig kantoor.

Deel dit artikel met anderen
Danny Bijl - Online Marketeer
Danny Bijl is werkzaam als freelance online marketeer waarbij de focus ligt op SEO en content trajecten. Hij is er heilig van overtuigd dat het creëren van goede content een must is voor ieder bedrijf die iets met online wil doen. Naast de online marketing werkzaamheden voor zijn klanten is Danny ook een enthousiaste blogger.
Wat zijn uw gedachten over dit onderwerp? Deel ze hieronder met andere lezers!
De reacties zijn gesloten