Boost je conversie met 5 handige tips
Marketeers hebben vaak verschillende goed converterende kanalen. Eén kanaal spring er voor marketeers vaak uit en dat zijn webinars. Volgens verschillende onderzoeken zijn webinars één van de best converterende kanalen. Dankzij het zien van een persoon in plaats van bijvoorbeeld een telefoongesprek ontwikkel je een vertrouwensband die mensen bindt aan je merk. Bovendien zorgen webinars ervoor dat je een langere tijd de aandacht van je doelgroep vasthoudt. Integenstelling tot een advertentie wat minder dan 5 seconden schermtijd op levert. Een webinar is vaak goed voor een schermtijd van maar liefst 30 minuten! Wil jij al weten hoe je met webinars je conversie een boost geeft? Lees dan onze volgende tips!
Het maken van een webinar begint met een goede voorbereiding. Een opgemaakte registratiepagina, een goed verhaal en een plan voor de opvolging.
Conversie, conversie, conversie!
Tegenwoordig weet iedereen dat een webinar een goed converterend marketing kanaal is. Je moet wel aan het werk om het te optimaliseren. Door tijd te investeren, zorg je voor een optimale werkvorm en kan je zelfs je webinars gaan automatiseren. Het gebruik van de juiste webinar software kan je op weg helpen.
Hoe maak ik een succesvol webinar?
1. Maak een persona
Dat lijkt logisch, maar het is heel belangrijk om een goed beeld te hebben van de persoon die jouw webinar moet gaan bekijken. De eerste stap is om te bepalen of de persoon al bekend is met jouw organisatie/merk of webinars. Bedenk aan de hand van de persona waar je deze groep gaat vinden, dat helpt bij de promotie van je webinar!
2. Maak je registratiepagina
Het is belangrijk dat de registratiepagina goed aansluit op de plek waar je je webinar promoot. Wanneer je bijvoorbeeld een bepaalde afbeelding gebruikt op je registratiepagina zorg er dan ook voor dat deze terugkomt in je promotie. Dit geldt ook voor specifieke woorden die je gebruikt. Door consistent te zijn in afbeeldingen en woorden, zorg je ervoor dat het voor bezoekers herkenbaar is.
3. Creëer schaarste
Door het aantal inschrijvingen te beperken creëer je schaarste. En door schaarste te creeren, creëer je verlangen. Het is een extra motivatie voor inschrijvers om te zien dat er nog maar een bepaald aantal plekken vrij zijn.
4. Reminders
Laatste tip voordat je webinar begint! Vergeet niet om inschrijvingen herinneringsmails te sturen! Deze mail bevat bij de meeste webinar software aanbieders de unieke kijklink, zodat de inschrijver direct je webinar in kan.
Zorg ervoor dat je je richt op een bepaalde (doel)groep, dat je zichtbaar bent op de goede tijd en plaats. Het ideale proces is dat Inschrijvingen kijkers worden en dat kijkers klanten worden.
Op deze manier kan je echt alles uit je webinar halen!