Digitale werkbon is het nieuwe werken!
Een werkbon is achterhaalt. Telkens die volledige lijsten op papier invullen. Het is ook lastig om zo het overzicht te onthouden. Al jaren hebben buitenwerkers maar ook administratief medewerkers hier problemen mee. Het zal niet aan de mensen zelf liggen. Dit probleem komt bijna wel bij elk bedrijf voor die nog ouderwetse werkbonnen gebruiken. Om dit probleem op te lossen bestaat er nu een werkbonapp. Deze app heeft de functie in zich gebouwd gekregen, wat het mogelijk maakt om een digitale werkbon in te vullen. Dit geeft iedereen binnen het bedrijf een stuk sneller overzicht over wat de buitenwerkers nog moeten doen en al gedaan hebben. Dit en veel meer is te vinden in de online werkbon app.
Waar kan een werkbonapp je mee helpen
- Overzicht houden over de agenda’s van de buitenwerkers
- Offerte aanvraag verwerken tot offerte voor de klant
- Offerte wordt omgezet naar taak
- Het gemakkelijk invullen van een werkbon
- Het automatisch maken van een vacature voor de klant aan de hand van de ingevulde informatie in de werkbon
- Urenregistratie voor de buitenwerkers
Digitaal planbord maakt communicatie makkelijk
De communicatie tussen een manager en buitenwerker is meestal niet top. Naast dat dit eigenlijk bijna altijd allen maar inhoudelijk is, is het soms ook nog heel onduidelijk voor de buitenwerker. Bijvoorbeeld als hij over de telefoon te horen krijgt wat hij moet uitvoeren. Dit kan soms voor problemen zorgen door bijvoorbeeld het verkeerde te leveren bij een klant. In de digitale werkbonapp is het ook mogelijk een digitaal planbord bij te houden. Degene die de taken inplant kan in dit planbord een uitgebreide en duidelijke beschrijving zetten. Het digitaal planbord dient ook als agenda. De planner kan dus zien wanneer welke buitenwerker beschikbaar is en dus mogelijk een taak kan uitvoeren. De buitenwerker kan na het inplannen van de planner, zien wat hij moet doen. Hierbij staan mogelijk alle materialen ook bij beschreven die hij hiervoor moet gebruiken.
Waarom het nieuwe werken
Bij het gebruik van een digitale werkbonapp komt er ineens tijd beschikbaar voor andere belangrijke dingen. Zo kan het gebruik van deze app op lange termijn een hoog geld besparen en extra opleveren. Je draagt ook nog je steentje bij aan een betere wereld. Al het papierwerk is vervangen door een digitaal platform. Het volgende punt wat aangeeft dat het gebruik van deze app het nieuwe werken is, is dat het voor veel meer overzicht zorgt. Op alle vlakken van een bedrijf kan de app te pas komen en iets een stuk makkelijker maken. Door alle gegevens op een app te hebben kan er ook goed bijgehouden worden wat de resultaten zijn van een bepaalde periode. Met eindeloze opslag van papieren documenten kan je op een gegeven moment echt niet meer terugvinden wat je zocht.

Offerte aanmaken in de app
Als een klant een offerte aanvraag plaatst, kan de app doormiddel van allerlei gegevens zoals, de kosten van het materiaal en het uurloon van de buitenwerker precies uitrekenen wat het de klant gaat kosten. De app stuurt automatisch een offerte naar de klant. Deze offerte wordt gelijk omgezet naar een opdracht voor een buitenwerker, die door de planner bij een beschikbare buitenwerken ingeplant kan worden.
Van werkbon naar vacature
Als de taak is uitgevoerd door de buitenwerker kan hij de werkbon volledig gaan invullen in de app. Als dit alles gedaan is wacht er alleen nog een bevestiging van de klant doormiddel van een handtekening. Na de bevestiging kan de buitenwerker de werkbon afronden en inleveren. Deze komt nu binnen op kantoor. De app zet de werkbon gelijk om naar een vacature voor de klant. Het design voor een vacature is zelf te ontwerpen in de app. Verder zijn er nog veel meer mogelijkheden zoals het automatisch versturen van herinneringen om te betalen.
Urenregistratie
De buitenwerkers kunnen hun gewerkte uren vermelden in het onderdeel urenregistratie van de app. Dit is voor hen natuurlijk erg belangrijk. Zij hebben meestal een uurloon. Het is dus belangrijk dat hier geen fouten in worden gemaakt zodat ze niet te veel of te weinig te betaald krijgen.
Het behandelen van vragen en klachten
Via de app is ook het klantencontact te onderhouden. Dit gaat met een speciale functie. Hier kan je alles zelf instellen hoe je het wilt. Als klanten vragen hebben of klachten kunnen ze bij jou terecht via de mail. Om het overzicht te behouden kan je je mail linken aan de werkbon app en daardoor een overzicht krijgen over welke onderwerpen er vragen zijn.