Dit zijn de voordelen van het bedrukken van promotieartikelen

Door Danny Bijl van DB Online Marketing - 25 juli 2021
Reacties gesloten

Als je een eigen onderneming hebt, is de kans groot dat je continu probeert om de naamsbekendheid hiervan te vergroten. Je wilt tenslotte het meeste uit de onderneming halen en hoopt dat het een succes wordt. Om naamsbekendheid voor jouw onderneming te genereren, zijn er verschillende dingen die je kunt doen. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van social media en offline promotie. Een andere goede manier om de naamsbekendheid van jouw onderneming te vergroten, is door promotieartikelen te laten bedrukken. Maar waarom is dit een goed idee? Lees snel verder, wij sommen de voordelen hiervan voor je op.

Goede indruk achterlaten

Het grootste voordeel van het inzetten van bedrukte promotieartikelen is uiteraard om de naamsbekendheid van jouw onderneming te vergroten. Bovendien zal je hiermee vast een goede indruk achterlaten, want het heeft toch iets origineels als een bepaald product bedrukt is met bijvoorbeeld de naam of het logo van jouw onderneming.

Als je ervoor kiest om een bedrukt promotieartikel te geven aan jouw doelgroep, dan kan het ook een aanrader zijn om hier een visitekaartje bij te doen. Zeker als een bepaalde doelgroep nog maar weinig over jouw onderneming weet, is dit een goed idee. Op een visitekaartje kun je kort maar krachtig laten zien wat je doet met jouw onderneming. Zet hier ook altijd gegevens van jouw onderneming op, zodat mensen jou gemakkelijk kunnen bereiken als zij dit willen. Visitekaartjes drukken naast een bedrukt promotieartikel kan dus zeker een aanrader zijn.

Doelgroep herinnert jou

Een ander groot voordeel van het inzetten van een bedrukt promotieartikel om te geven, is het feit dat de doelgroep op deze manier telkens aan jou wordt herinnerd. Stel dat jij een mok cadeau geeft met jouw bedrijfsnaam daarop en de ontvanger gebruikt dit thuis of ergens op kantoor, dan zal de naam van jouw onderneming telkens voorbijkomen. En dit is natuurlijk hartstikke goede reclame!

Wordt gewaardeerd

Wordt gewaardeerd

Promotieartikelen zijn niet achterhaald en blijven altijd hip. Een groot voordeel van het inzetten van bedrukte promotieartikelen is dat dit door de doelgroep gewaardeerd zal worden. Het is tenslotte een gift van jou en je onderneming en dit hoef je uiteraard niet te doen. Des te leuker is het als je het wel doet en je waardering krijgt van jouw doelgroep. Bovendien is het zo dat wanneer je een promotieartikel laat bedrukken voor jouw onderneming, het een stuk origineler is. Op deze manier is het niet zo standaard en vaak vinden mensen dit een stuk leuker om te ontvangen.

Vaak niet duur

Nog een voordeel van het inzetten van bedrukte promotieartikelen is dat deze vaak niet duur zijn. Je kunt veel met een promotieartikel bereiken en je hoeft hier helemaal niet zo veel aan kwijt te zijn. Dit is natuurlijk ideaal, want goedkope reclame is voor jou als ondernemer uiteraard altijd mooi meegenomen.

Kortom, het kan zeker een goed idee zijn om promotieartikelen te laten bedrukken. Dit kan namelijk meerdere voordelen hebben voor jou en jouw onderneming. Denk hier dus goed over na, want het kan je veel opleveren!

Deel dit artikel met anderen
Danny Bijl - Online Marketeer
Danny Bijl is werkzaam als freelance online marketeer waarbij de focus ligt op SEO en content trajecten. Hij is er heilig van overtuigd dat het creëren van goede content een must is voor ieder bedrijf die iets met online wil doen. Naast de online marketing werkzaamheden voor zijn klanten is Danny ook een enthousiaste blogger.
Wat zijn uw gedachten over dit onderwerp? Deel ze hieronder met andere lezers!
De reacties zijn gesloten