Een website hebben is niet genoeg

Door Redactie van Het Nieuwe Werken Blog - 10 september 2021
Reacties gesloten

Wil je als bedrijf zichtbaar zijn op internet? Dan moet je zorgen dat je een website hebt. Zo kunnen je klanten je altijd vinden als ze op je bedrijfsnaam zoeken, wel zo handig. Maar ook al lang niet meer genoeg… Een jaartje of twintig geleden kwam je hier misschien mee weg, was aanwezigheid op internet voldoende. Tegenwoordig zal je meer moeten doen om je klanten tevreden te houden en nieuwe klanten te werven.

Wat wil je met je website?

Als klein bedrijf zelf een website in elkaar knutselen en online zetten, zodat je vanaf nu ook aanwezig bent op internet? Daar kwam je in de online begindagen nog best een eind mee, maar deze tijden liggen inmiddels heel ver achter ons.

Een website, die zet je niet zomaar even meer online. Je gaat er eerst eens even goed voor zitten. Wat wil je met je website bereiken, en hoe kun je dat het beste doen? Wat is het doel van je site, en wat is je publiek? Richt je je alleen op bestaande klanten, en wil je hen uitsluitend informeren? Of wil je met je site ook graag nieuwe klanten trekken, en wil je hen misschien zelfs via je site aankopen laten doen?

Als je nu al door de bomen het bos niet meer ziet, is het verstandig om bij het hele proces van een professionele website neerzetten al in een vroeg stadium hulp in te schakelen. Een expert die je kan helpen bij het stellen van je doelen, en een website in elkaar kan (laten) zetten die je ook echt verder kan helpen. Die aansluit op wat je zelf online wilt gaan doen, maar waarbij ook gedacht wordt aan wat je (potentiële) klanten van je verwachten.

Hij staat online, en nu?

Heb je, met wat hulp, de website in elkaar weten te zetten die je voor ogen had, en staat deze online, dan zit het werk er nog niet op. Want net als bij het openen van een nieuwe zaak, weten klanten je echt niet vanzelf te vinden, daar zal je wat moeite voor moeten doen.

Online adverteren kan een goede keuze zijn, maar laat je hier zeker over adviseren, er zijn tenslotte ontzettend veel verschillende mogelijkheden. Het is belangrijk dat je de vormen kiest die voor jou het meest effectief zijn. Bovendien kan ook het inschakelen van een linkbuilding bureau een goede keuze zijn. Een goede linkbuilding strategie heeft direct invloed op hoe relevant zoekmachines je site vinden. Met links op de juiste zoektermen op de goede websites, zorg je ervoor dat je hoger terecht kunt komen in de zoekmachineresultaten, en bezoekers je beter weten te vinden. Zelfs als ze je bedrijf nog helemaal niet kennen, kunnen ze zo op je site terechtkomen als ze op zoek zijn naar bepaalde informatie. En dat is natuurlijk de perfecte manier om nieuwe klanten te trekken!

Deel dit artikel met anderen
Redactie - Redactie van Het Nieuwe Werken Blog
De redactie van Het Nieuwe Werken Blog bestaat uit diverse journalisten en (eind)redacteuren.
Blijf op de hoogte van de blog via onze gratis abonnementen.
Wat zijn uw gedachten over dit onderwerp? Deel ze hieronder met andere lezers!
De reacties zijn gesloten