Het nieuwe werken begint met een goed ingericht bureau

Door Danny Bijl van DB Online Marketing - 9 februari 2022
Reacties gesloten

Het nieuwe werken heeft de afgelopen jaren een totaal andere definitie gekregen. Waar men vroeger doelde op de digitalisering en het meer met computers werken, kan het nieuwe werken anno 2022 gedefinieerd worden als ‘hybride werken’. Hybride heeft hierin betrekking op de werklocatie. In het nieuwe werken worden de werkzaamheden dan ook verdeeld over een kantoor en een thuiswerkplek. Dit is door de coronacrisis in eerste instantie ongewild geïmplementeerd, maar met de loop der tijd is men dit hybride werken meer en meer gaan waarderen. Dit geldt zowel voor werkgevers, als voor werknemers. Om goed thuis te kunnen werken dient je bureau echter wel op de juiste manier ingericht te zijn. Benieuwd hoe je dit doet? Lees dan snel verder. In deze blog vertellen we je hier namelijk meer over.

Schrijfgerei binnen handbereik

Schrijfgerei-binnen-handbereik

Het thuiswerken gebeurt natuurlijk veelal op een laptop of op een computer. Toch is het over het algemeen ook handig om schrijfgerei binnen handbereik te hebben. Hier kun je even snel een notitie op maken die vervolgens ook in je zichtveld zal blijven liggen. Je zult de notitie dus zien totdat je deze zelf bewust ergens anders neerlegt. Doe dit dan ook pas als je hetgeen waar de notitie over gaat hebt afgerond. Zo houd je jezelf scherp en zul je altijd je takenlijst afwerken. Het grootste voordeel van een fysieke notitie is dat je deze zult blijven zien. Op de computer kun je gemakkelijk switchen van scherm en zo je notitie uit het oog verliezen. Ben je op zoek naar leuke notitieblokken? Bekijk dan zeker eens de webshop van bekking & blitz!

Deskplanner

Een deskplanner kan je helpen om je werk te visualiseren. Een veelgehoord probleem van werken op een computer is dat het lastig is om het werk te visualiseren. Een deskplanner kan je hierbij helpen. Het is in feite een hele grote agenda waarin je de werkzaamheden die je moet verrichten kunt uitschrijven. Doordat het zo’n groot stuk papier is, kun je ook gemakkelijk notities maken op de deskplanner. Je zult je werk op deze manier op een goede manier kunnen visualiseren en daarnaast in kaart brengen.

Deel dit artikel met anderen
Danny Bijl - Online Marketeer
Danny Bijl is werkzaam als freelance online marketeer waarbij de focus ligt op SEO en content trajecten. Hij is er heilig van overtuigd dat het creëren van goede content een must is voor ieder bedrijf die iets met online wil doen. Naast de online marketing werkzaamheden voor zijn klanten is Danny ook een enthousiaste blogger.
Wat zijn uw gedachten over dit onderwerp? Deel ze hieronder met andere lezers!
De reacties zijn gesloten