Hoe organiseer je nou een leuk bedrijfsuitje?
Het organiseren van een bedrijfsuitje is om meerdere redenen aan te raden. Het is goed voor collega’s om op een andere manier met elkaar om te gaan, het komt de samenwerking ten goede en het is bovenal leuk. Als je voor je collega’s een leuk bedrijfsuitje wilt organiseren, kun je het beste onderstaande tips opvolgen.
Zet de wensen op een rijtje
Samen met je mede organisatoren is het zaak om alle wensen op een rijtje te zetten. Wil je het bedrijfsuitje bijvoorbeeld in de buurt van jullie bedrijf organiseren? Gaat je voorkeur uit naar een bedrijfsuitje Terschelling? Of gaat je voorkeur wellicht uit naar een bedrijfsuitje in een ander land? De keuze is aan jou.
Zet op dit gebied al je wensen op een rijtje. Zet ook je wensen op een rijtje met betrekking tot het budget. Hoeveel geld kun je uitgeven? En hoeveel geld wil je idealiter uitgeven?
Organiseer een brainstormsessie
Samen met je mede organisatoren is het vervolgens zaak om een brainstormsessie te houden. Gooi elk idee op tafel, schrijf alle ideeën op en maak hier aan het einde een lijst van. Deel deze lijst met alle medeorganisatoren en laat iedereen zijn of haar top 3 invullen.
Het bedrijfsuitje dat het vaakst in de top 3 genoemd is, kun je tot winnaar uitroepen. Vervolgens is het zaak om dát bedrijfsuitje perfect te organiseren.
Verstuur tijdig de uitnodigingen
Iedereen heeft momenteel een druk sociaal leven. Als je graag wilt dat elke collega op het bedrijfsuitje aanwezig is, is het aan te raden om de uitnodigingen vroegtijdig te versturen. In een ideale situatie zou je dit eigenlijk al aan het begin van het kalenderjaar moeten doen. Je collega’s weten dan ver van tevoren dat het bedrijfsuitje op een bepaalde datum gepland staat.
Durf out-of-the-box te denken
Bij het organiseren van een bedrijfsuitje bestaat de kans dat je je op ‘normale’ dingen gaat richten. Dat zijn dingen die vrij standaard zijn en waarmee je het bedrijfsuitje niet echt weet te onderscheiden. Om wel een onderscheidend bedrijfsuitje te creëren, kun je veel beter out-of-the-box denken. Kijk bijvoorbeeld eens naar een incentive Terschelling, naar een groot bedrijfsfeest of naar een unieke activiteit. Dit zijn echt facetten waarmee je het bedrijfsuitje onderscheidend kunt maken.
Houd rekening met het budget
Tot slot is het advies om goed rekening te houden met het budget. Is het bijvoorbeeld noodzaak dat alle collega’s een bepaald bedrag inleggen? Of kun je het bedrijfsuitje betalen met geld dat door de organisatie beschikbaar gesteld wordt? Als je collega’s aan het bedrijfsuitje mee moeten betalen, zou je het budget realistisch moeten houden. Niet iedereen is in staat of bereid om een flink bedrag opzij te leggen voor een bedrijfsuitje.