Marketing en Het Nieuwe Werken

Reacties gesloten

Marketing Het Nieuwe WerkenHet Nieuwe Werken vraagt om andere manieren van marketing, zowel intern als extern. Waar bij Het Nieuwe Werken de ‘9 tot 5’-mentaliteit juist niet- en flexibiliteit, ongedwongen meetings en thuiswerken juist wel gestimuleerd worden, is het van belang om hier met de marketing op aan te sluiten. Zowel medewerkers als werknemers willen hier namelijk gebruik van maken wanneer zij hier zelf aan toe zijn en niet wanneer de marketeer daar aan toe is. De ontvanger bepaalt dus.

Aangezien Het Nieuwe Werken het mogelijk maakt dat werknemers niet per se vanuit kantoor hoeven te werken, moet dit wel op een bepaalde manier ingericht worden. Werken vanuit de cloud is de sleutel tot succes voor efficiënte (marketing)projecten. Dit maakt werken behalve efficiënter en gemakkelijker ook nog eens stukken eenvoudiger. Het grote voordeel van werken in de cloud is dat het communiceren met externe partijen ruim eenvoudiger verloopt. Feedback geven, vragen stellen en samenwerken was nog nooit zo gemakkelijk.

Twitter WetSocial media

Social media zijn een ideale vorm van marketing en het imago. Niet voor niets zet al bijna 70 procent van de bedrijven social media in voor marketingdoeleinden. Daarnaast is het ook de perfecte manier om nieuw personeel te werven. Mensen delen de tweet of de update, waardoor de oproep in een veel breder netwerk zichtbaar is. Dit zorgt ervoor dat social media onmisbaar zijn in Het Nieuwe Werken. Social media zijn altijd up-to-date en je kunt er altijd en overal gebruik van maken, waar je ook bent.

Het Nieuwe Werken moet zonder papierCombineer offline en online met elkaar

Aangezien offline marketingmiddelen in Het Nieuwe Werken waarschijnlijk niet de meest effectieve vorm zijn, maar ook deze vorm van marketing niet verbannen kan worden, is een combinatie tussen offline en online een mooie tussenweg. Deze combinatie kan zelfs uitmonden in een vorm van crossmediale marketing. Een goed voorbeeld van deze marketingvorm zijn stickers met een QR code. Hiermee krijgt een offline medium een online vorm doordat gebruikers bijvoorbeeld naar een website worden doorgestuurd. Doordat ze bovendien niet eenvoudig te verwijderen zijn, kunnen gedurende een lange periode heel veel mensen met de boodschap in aanraking komen.

Juist bij Het Nieuwe Werken is het belangrijk dat u kiest voor die marketingmiddelen die bij u en uw bedrijf passen. Dit is de meest doeltreffende manier om het effect ervan zo optimaal mogelijk te laten zijn. Welke marketing tool past u het best?

 

 

Deel dit artikel met anderen
Sander Wijdemans - Online marketeer en ondernemer
Sander Wijdemans is freelance online marketeer en online ondernemer. Door de jaren heen heeft hij verschillende platforms, blogs en webshops opgezet, waaronder de succesvolle internationale webshop www.woodiful.com. Sander Wijdemans werkt als freelance marketeer onder de bedrijfsnaam SW Online Marketing & Media.
Wat zijn uw gedachten over dit onderwerp? Deel ze hieronder met andere lezers!
De reacties zijn gesloten