Roland Hameeteman: Het geheim van organiseren in de eenentwintigste eeuw [Video]
Roland Hameeteman, CEO van e-office, begon zijn reis naar Het Nieuwe Werken in 1991. Gaande weg ontdekte hij hoe je professionals kunt helpen om het beste uit zichzelf te halen en hoe je een organisatie creëert die zich kan aanpassen aan veranderende omstandigheden van de eenentwintigste eeuw. In dit interview deelt hij de ervaringen op dit gebied, iets wat hij inmiddels ‘Yellow & Blue’ noemt. Blue staat voor structuur, voorspelbaarheid, managen en Yellow staat voor ruimte, zoeken en faciliteren. Najaar 2010 verschijnt het gelijknamige boek.
Dit video-interview is tot stand gekomen in samenwerking met NuGuRu.tv
woensdag, 17 maart, 2010 at 8:42
Om het onderste uit je kan te halen moet je met de billen bloot.
Dat wil zeggen dat je bereid moet zijn jezelf onder ogen te komen en je bewust te worden van fysieke spanningen, emotionele blokkades en mentale programmerngen die je ontplooiing in de weg staan.
Daarvoor is een veilige omgeving nodig waarin mensen elkaar in volledige openheid kunnen ontmoeten en de alchemie van authentieke interactie zijn werk kan doen.
yoyo@yoyo.nl – http://www.meermensenmens.nl
woensdag, 17 maart, 2010 at 8:48
Yellow is de kleur die in het systeem van de energieknooppunten of chakra’s doorgaans wordt geassocieerd met
– creativiteit
– wilskracht/daadkracht
– identiteit (ego)
– autoriteit
woensdag, 17 maart, 2010 at 17:13
Ha Yoyo,
Dank voor je reaktie. YELLOW in organisaties gaat inderdaad over de punten die je hier noemt. In onze ogen is dit een deel van de waarheid. Iedere organisatie heeft ook een mechanisch en voorspelbaar deel nodig. Dat daar nu nog mensen werken is historie. Het is onze verwachting dat in BLUE uiteindelijk net zoveel mensen zullen werken als momenteel in de landbouw in Nederland. (circa 2%). De rest van de werkzaamheden is geautomatiseerd of vindt in het buitenland plaats.