Rust je thuiswerkende medewerkers uit met een tijdelijk zakelijk telefoonnummer
Thuiswerken is de norm op het moment. Toch houden veel werkgevers zich daar nog niet aan. Dat is van de ene kant wel begrijpelijk, want vaak is het niet erg praktisch dat iedereen thuis zijn werk moet voortzetten zonder de faciliteiten van het bedrijfspand en het directe contact met collega’s. Als werkgever kun je hen daarin tegemoetkomen door je medewerkers te voorzien van een tijdelijk zakelijk telefoonnummer.
Maandelijks opzegbaar
Het is begrijpelijk dat je niet een jaar lang vast wilt zitten aan telefoonabonnementen als je werknemers over een paar maanden alweer op kantoor mogen komen werken. De vaccinatiecampagne staat immers voor de deur, en het is te hopen dat dat een noemenswaardig resultaat gaat opleveren dat te vertalen is in meer vrijheden. Gelukkig zijn bij sommige aanbieders bepaalde abonnementen voor Sim Only maandelijks opzegbaar. Zo zit je er niet langere tijd aan vast en kun je de abonnementen met een korte opzegtermijn opzeggen.
Onbeperkt bellen
Het kan zo zijn dat je medewerkers niet al te vaak op een dag hoeven te bellen en ook geen lange gesprekken hoeven te voeren om hun werk te kunnen doen. Maar het kan ook zo zijn dat ze door de bedrijfsvoering én het op afstand van hun collega’s werken juist heel veel gebruik moeten maken van de telefoon. In dat laatste geval is het niet handig om jezelf in de vingers te snijden met een belbundel waarvan het aantal belminuten beperkt is. Wanneer men hier overheen gaat, betaal je namelijk meteen een stuk meer. Daarom kun je beter een abonnement voor Sim Only onbeperkt bellen bij Simyo afsluiten. Dat geeft rust, want je weet dat je niet voor verrassingen komt te staan wanneer de factuur binnenkomt.
Toestel nodig
Een telefoonabonnement is handig, maar je moet nog wel een toestel hebben om zo’n simkaart in te kunnen stoppen, want anders heb je er niet veel aan. Je kunt je medewerkers uiteraard niet dwingen om hun privételefoon hiervoor te gebruiken, al was het alleen al omdat lang niet iedereen twee simkaarten in zijn of haar smartphone kan plaatsen. Wat je natuurlijk wel kunt doen, is je medewerkers vragen of ze zelf nog een oud toestel hebben dat nog functioneert en hiervoor ingezet kan worden. Heeft het bedrijf er voor zij voor wie dit niet geldt geen reservetoestellen in bezit, dan kun je nadenken over het aanschaffen van een aantal refurbished smartphones of oudere modellen die inmiddels flink in prijs gedaald zijn. Als ze niet meer nodig zijn, kun je ze altijd nog proberen te verkopen. Of je houdt ze voor de zekerheid achter de hand!
Natuurlijk, het kost even wat, deze oplossing. Maar je kunt zo wel het thuiswerken faciliteren en een steentje bijdragen aan het voorkomen van een verdere verspreiding van het coronavirus!