Veel medewerkers aan het thuiswerken? Tijd om het bedrijfspand op te knappen!

Door Danny Bijl van DB Online Marketing - 12 november 2020
Reacties gesloten

De trend van het thuiswerken was natuurlijk al aan het inzetten, maar dankzij de coronamaatregelen kan het de werkvloer nog een stuk rustiger zijn dan het al was. Dat is natuurlijk een beetje behelpen, want op het werk zijn alle benodigde voorzieningen aanwezig, en dat is thuis natuurlijk niet zomaar het geval. Maar ieder nadeel heeft ook z’n voordeel, en in dit geval is dit dat de ruimte op kantoor mogelijkheden biedt om de boel eens van binnen te gaan vernieuwen. Dat kun je natuurlijk uitbesteden, maar dat wat je zelf kunt doen helpt om geld te besparen.

Een nieuw kleurtje

Een nieuwe lik verf kan een hoop doen. Een goed gekozen kleur kan op een positieve manier sfeerbepalend zijn. Wit is natuurlijk mooi licht, maar ook steriel. Een aantal mooie accenten kunnen al voor een hele andere sfeer zorgen. Dat een chique kleur zijn, maar ook juist iets levendigs om een vitale uitstraling te creëren. Een handig hulpmiddel om zelf met een paar mensen op een snelle, efficiënte manier de muren in je bedrijfspand te schilderen is de aanschaf van een goedkope kamersteiger. Hiermee kun je zonder al te veel boven je macht te werken het hogere schilderwerk doen.

Tapijt eruit, andere soort vloer erin

Heb je tapijt liggen op de vloeren van je kantoorruimtes die er al een tijdje ligt? Misschien is dit dan het juiste moment om dit te vervangen. Tapijt is lastig schoon te houden en tapijt dat eenmaal vuil en versleten begint te raken heeft een negatief effect op de uitstraling van de ruimte. Bovendien kan tapijt bij sommigen een allergische reactie opwekken. Alle reden dus om voor een anti-allergene vloersoort te kiezen die slijtvaster is en makkelijker schoon te houden is. Zowel je kantoormedewerkers als je schoonmaakdienst zal je er dankbaar om zijn.

Staand werken mogelijk maken

Staand werken mogelijk maken

Dit kan ook de gelegenheid zijn om eens te inventariseren wat je zou kunnen verbeteren aan de meubels in je bedrijfspand, en dan in het bijzonder de werkplekken. Een populaire upgrade is bijvoorbeeld het mogelijk maken van een staande werkplek. Steeds meer mensen willen niet meer de hele dag zittend werk moeten doen. Lang niet alle bureaus zijn echter zo in hoogte verstelbaar dat het mogelijk is om te wisselen tussen staand en zittend werken. Hiervoor zal je dan nieuw meubilair moeten aanschaffen. Wellicht lok je hier ook weer wat werknemers die eerder de voorkeur gaven aan thuiswerken mee terug naar kantoor.

Uiteraard zijn er nog andere zaken die je zou kunnen aanpakken. Je sanitaire voorzieningen kunnen een upgrade krijgen, je kunt voor een andere indeling gaan… zo lang het rustig is op kantoor moet je die kansen grijpen, want met een vol kantoor wordt dat een stuk ingewikkelder.

Deel dit artikel met anderen
Danny Bijl - Online Marketeer
Danny Bijl is werkzaam als freelance online marketeer waarbij de focus ligt op SEO en content trajecten. Hij is er heilig van overtuigd dat het creëren van goede content een must is voor ieder bedrijf die iets met online wil doen. Naast de online marketing werkzaamheden voor zijn klanten is Danny ook een enthousiaste blogger.
Wat zijn uw gedachten over dit onderwerp? Deel ze hieronder met andere lezers!
De reacties zijn gesloten